Poiščite navdih za boljše študije primerov

O študijah primerov sem že pisal (zakaj študije primerov in nasveti, kako se jih lotiti), saj menim, da so še posebej v medpodjetniškem poslovanju odlično orodje za trženje in prodajo. A včasih se morda komu zdi, da so nekoliko suhoparni - predstavitev težave, opis rešitve, naštevanje rezultatov po projektu.

Po tem seveda ni nobene potrebe. Obstaja cel kup ustvarjalnih pristopov in rešitev, s katerimi lahko študije primerov postanejo poglavje zase v vaši marketinški strategiji.

Odločil sem se, da pregledam trende in poiščem navdih zase in za stranke, za katere pripravljam študije. Na spletu sem pregledal na stotine študij primerov in izbral tiste, ki bodo pregnale dolgočasnost iz še najbolj pustega prispevka.

Zapis v prvi osebi za svež pristop

Ta primer mi je bil izmed vseh najbolj všeč. Študija primera naj bi dala glas stranki, vendar se prepogosto bolj ukvarja s ponudnikom. Podjetje AdRoll je formulo obrnilo na glavo in avtorstvo v celoti prepustilo stranki. Njihova študija primera podjetja Volcanica Coffee je resnično sveža sapa, saj je napisana v prvi osebi in daje povsem drug pogled na celotno zgodbo.

Ko bralec zagleda tak mednaslov, takoj ve, da bere nekaj avtentičnega.

Res super.

Manj besed, več grafike.

Ponudnik storitev za avtomatizacijo Zapier je za svoje sodelovanje z ActiveCampaignom pripravil grafično bogato zgodbo. Namesto, da bi bralce obremenjevali z besedilom, so izbrali samo ključne poudarke in jih opremili s privlačnimi infografikami.

Takšna je videti glavnina študije primera - živobarvna grafična ponazoritev in nekoliko podrobnejša razlaga v besedilu.

Grafiko integrirajte neposredno v besedilo

Ponudnik storitev pošiljanja e-pošte za podjetja Mailchimp je sicer dokaj tradicionalno besedilo preobrazil z dodatkom ilustracijskih citatov. Gre za eno tistih stvari, ki je videti tako enostavna in očitna, da se vprašaš, zakaj tega ni nekdo naredil že prej. S tem pristopom so res vrhunsko poosebili igrivo naravo svoje blagovne znamke, ne da bi žrtvovali povsem resno poslovno vsebino.

Jasno izraženi deli projekta

A ni vse v oblikovanju. Prav tako pomembno je dobro zastavljena struktura besedila. Osnovna struktura študije primera je, da najprej predstavimo stanje pred projektom, opišemo projekt ter nato še pridobljene prednosti. Salesforce in Spotify sta strukturo nekoliko osvežila predvsem z mednaslovi, kot so “Kaj morate vedeti”, “Zakaj je pomembno” in “Kakšna je videti razlika”. Navidez majhna sprememba ima velik vpliv, saj spodbudi nekoliko drugačen pogled na projekt in rešitev.

Seveda oblikovanje še vedno igra pomembno vlogo. Najpomembnejši rezultati so namreč za zaključek prikazani še grafično. 

Redapt je uporabil zgoščen pristop k strukturi in na eni strani povzel celoten projekt.

Ne izgubljajte besed in rešitev postavite na ogled

Zanimiv primer je tudi projekt prenove spletne strani Metropolitanskega muzeja umetnosti v New Yorku. Namesto običajnega besedila so se odločili  za čisto enostavno naštevanje funkcionalnosti in elementov prenove. 

Gre za zelo minimalističen pristop, ki je zelo prepričljiv, saj se brez sprenevedanja osredotoči samo na izdelek.

Razmišljajte kot novinar

Če ste enako storitev ali izdelek zagotovili več strankam, lahko njihove zgodbe združite v en daljši članek. Pri tem pomaga, če kot novinar razmislite o tem, kateri deli zgodb bodo bralcu najbolj zanimivi in ponudili največ potrebnih informacij. Google je to uspešno dosegel v izbranem primeru, saj namesto enega samega podjetja in ene same panoge predstavi, kako enake storitve koristijo različnim profilom strank. 

Prednosti postavite na prvo mesto

Ne ovinkarite. Cilj študije primera je predstaviti prednosti vaših izdelkov in storitev. Namesto, da jih sramežljivo skrivate, jih pokažite takoj. Lep primer je Asana, ki rezultate našteje takoj pod naslovom.

Na splošno je to zelo dobra praksa, saj so prednosti očitne brez premikanja po strani. Podoben koncept je uporabil tudi Hubspot za svojo študijo primera z WeightWatchers

Prva stran je pravo mesto za glas stranke

Povsem razumem, da za svoj projekt morda nimate tako jasnih in nedvoumnih podatkov, kot so prikazani zgoraj. Niste ne prvi in ne zadnji. Na prvo mesto lahko postavite izjavo stranke, ki je lahko prav tako učinkovita. Treba je le poskrbeti, da dobro povzame bistvo študije primera. Primer, ki sem ga izbral, prihaja iz podjetja Biobot.

Imate številke? Postavite jih v naslov.

Če imate dobro številko o prednostih, ki jih je prinesel vaš izdelek, jo postavite vsem na ogled. Najbolje kar v naslov. Nič ne pritegne pozornosti tako kot drzna in udarna številka v naslovu

Ne pozabite na povzetke rešitev 

Dober vtis lahko naredijo tudi informativni povzetki. V njih lahko predstavite stranko (velikost, panogo, lokacijo), težavo in uporabljeno rešitev. Bralec lahko tako na hitro vidi, ali je študija primera zanj relevantna in prinaša odgovor na izzive, s katerimi se srečuje. Tu je recimo lep primer tega pristopa:

Tudi ponudniki programske opreme za razvijalce Firi imajo odličen povzetek:

Ne bojte se biti specifični

Včasih se zdi, da so študije primerov rezervirane za velike projekte s splošnimi prednostmi, izraženimi v visokoletečih številkah. A njihov cilj je predstaviti prednosti, zato naj vas ne bo strah specifičnosti. Sijajen primer je podjetje Pepperi, ki enostavno predstavi konkretne prednosti njihove aplikacije za stranko

Ko potencialni kupec vidi tako predstavitev, si lahko natančno predstavlja, kako aplikacija deluje in kaj mu omogoča.

Brez videa skoraj ne gre

Trend video vsebin se zdi še naprej neustavljiv, tako da ni nič nenavadnega, da so postale tudi del študij primera. So odličen način, da naročnikom date glas ter vizualno prikažete stranko, projekt in rezultate. Nas primer, Contentful, je ustvaril super video intervjuje s predstavnikoma Audibla, storitve z avdio knjigami. 

Priporočila

Po pregledu res velikega števila študij sem pripravil naslednja priporočila:

  1. Razmislite o tem, kaj so prednosti. Na začetku postopka si zamislite idealno prvo stran - recimo udaren naslov s številko, tri ključne prednosti in vrhunski citat stranke. Dejanska zgodba se mora čim bolj približati temu. 

  2. Poskrbite za integracijo oblikovanja v besedilo. Samo besedilo danes ne zadostuje in potrebuje dobro grafično podporo z izpostavljenimi številkami in citati ter grafi za jasen prikaz prednosti.

  3. Vedno razmišljajte o videu. Vsebinska strategija danes zahteva video in študije primerov niso nič drugačne. Poskusite vključiti video na vseh točkah priprave.

  4. Številke, številke, številke. Nič ne bo prepričalo bralca tako kot hladne in objektivne številke. Če jih imate, jih postavite na ogled, povsod kjer je mogoče.

  5. Dolžino naj narekuje vsebina. Nobene potrebe ni, da razvlečete zgodbo. Nekaj najbolj prepričljivih študij, ki sem jih videl, ni bilo daljših od nekaj 100 besed. 

  6. Premišljeno izberite strukturo besedila. Pred očmi imejte sporočilo, ki ga želite komunicirati. Ta naj vodi tudi strukturo besedila. Razmislite, kaj želite poudariti - glas stranke, stanje v panogi, zahteve ali prednosti.

Študije primerov morajo biti udarne in prepričljive. Primeri, ki sem jih izbral, kažejo trende in dobre prakse, s katerimi boste ta cilj dosegli. Pri tem vam lahko pomagam kot zelo izkušen svetovalec, saj natančno razumem celoten postopek priprave študije primera in vse pasti, ki vas lahko na poti čakajo. S svojimi željami mi pišite na matija@zvezda11.si.

Previous
Previous

Zapis časa v angleščini

Next
Next

KAJ JE slogovni VODIČ in kako ga pripraviti