Vsebinski marketing je tudi za kadrovske oddelke

Ni treba, da vsebinski marketing služi samo marketingu izdelkov ali storitev. Prepričljive vsebine vse bolj pogosto najdejo svoje mesto tudi v drugih kanalih in ne samo v komunikaciji s strankami.

Tako kot mora izdelek izstopati na polici v trgovini, mora tudi oglas za delovno mesto izstopati izmed več sto podobnih na zaposlitvenem portalu. V naslednjem koraku mora podjetje najbolj ustrezne kandidate prepričati, da je zanje najbolj primerno okolje.

V prihodnost usmerjeni kadrovski oddelki tako vsebinski marketing vedno bolj pogosto uporabljajo za komunikacijo s potencialnimi in obstoječimi zaposlenimi. Potencialnim zaposlenim je treba jasno in privlačno predstaviti delovna mesta ter zagotoviti dovolj informacij o podjetju, da jih prepričajo. Pozabiti pa ne smejo niti na obstoječe zaposlene. Spremembo v kadrovskem pravilniku je mogoče narediti bolj berljivo in razumljivo s pogostimi vprašanji in odgovori ali kratkim video posnetkom z razlago. Možnosti ne manjka.

Kadrovske službe se po novem ukvarjajo z marketingom

Podjetje Glassdoor je v eni svojih raziskav odkrilo, da kar 86 odstotkov zaposlenih v kadrovskih službah meni, da njihov poklic postaja čedalje bolj podoben marketingu. Ugled blagovne znamke delodajalca namreč igra pomembno vlogo v vseh organizacijah, ki želijo s čim nižjimi stroški pritegniti odlične zaposlene.

Saj veste, kdo se ukvarja z blagovnimi znamkami in njihovim ugledom?

Tako je, marketing.

Vsebinski marketing je odlično orodje za vzpostavitev zaupanja pri potencialnih delojemalcih. Privlačne in verodostojne vsebine namreč pokažejo, da delodajalec vlaga v svojo blagovno znamko.

Vsebinski marketing ni le za potencialne zaposlene

Eden največjih izzivov za kadrovske oddelke je postal, kako zadržati zaposlene. Odhod zaposlenega iz podjetja je namreč povezan s stroški in izgubo znanja, prav tako pa ni vedno mogoče povsem nadomestiti zaposlenega, ki je zapustil organizacijo.

Pomemben dejavnik pri teh prizadevanjih igra kultura podjetja, saj so uspešnejše tiste organizacije z močno razvito kulturo, ki je usklajena z vrednotami zaposlenih.

K izboljšanju kulture podjetja lahko veliko pripomorejo odlično pripravljene in urejene interne vsebine. Lep primer so avtentični intervjuji z zaposlenimi, v katerih pojasnijo, zakaj radi delajo za podjetje. Zgodbe podjetja ne bo nihče ubesedil bolje kot zaposleni.

To grajenje kulture postaja čedalje bolj pomembno. V nedavni raziskavi je Deloitte odkril, da je 63 odstotkov vodij kadrovskih oddelkov prepričanih, da je kultura podjetja še posebej pomembna v okoljih s hibridnim delom. Obenem jih kar tretjina meni, da delo na daljavo oslabi kulturo organizacije.

S skrbjo za interne vsebine je prav tako mogoče poskrbeti, da so zaposleni učinkovito obveščeni o novostih ter da razumejo, kako morebitne spremembe vplivajo na njih in njihovo delo.

Kako v kadrovski službi začeti z vsebinskim marketingom?

Odgovor je v imenu. Treba se ga je lotiti kot trženjskega projekta, le da je že zaradi narave dela treba ubrati še bolj dolgoročen pristop.

  1. Poiščite glas blagovne znamke delodajalca. Tudi delodajalci potrebujejo svojo blagovno znamko, številni kadrovski oddelki pa poročajo, da zaposleni ne poznajo ključnih vrednot in poslanstva podjetja. Z avtentično komunikacijo in izbiro pravih orodij lahko te razlike premostite in se povežete z zaposlenimi.

  2. Opredelite svoje ciljne skupine. Vsaka komunikacija zahteva opredeljene ciljne skupine. Znotraj večjih podjetij je lahko teh skupin tudi več, za vsako posebej pa je treba izbrati prava sporočila in ustrezne komunikacijske kanale. Posebno ciljno skupino seveda sestavljajo tudi potencialni zaposleni.

  3. Opredelite prave komunikacijske kanale in platforme. Ta korak je tesno povezan s prejšnjim. Vsaka ciljna skupina ima določene kanale, preko katerih želi komunicirati. Večina potencialnih zaposlenih karierne priložnosti morda išče na spletni strani, lahko pa da bo za določen profil boljša izbira LinkedIn.

  4. Pripravite vsebinski koledar. Pri vsebinskem marketingu je doslednost na prvem mestu. Ljudje smo že tako preplavljeni z informacijami in vsebinami, tako da občasno in nedosledno komuniciranje ne daje rezultatov. Vsebinski koledar je ključen korak v izvajanju komunikacijskega projekta, saj združuje načrtovanje in izvedbo aktivnosti za redno in dosledno komuniciranje, s katerim lahko kadrovski oddelki zgradijo zaupanje.

  5. Sodelujte z marketinškim oddelkom. Ko gre za marketing, se je pametno obrniti na tiste, ki vedo, kaj delajo. Marketinški oddelki imajo običajno že vzpostavljene procese za pripravo vsebin, oblikovanje materialov in distribucijo ter merjenje končnih rezultatov. Marketinški oddelki pogosto tudi odlično razumejo razmišljanje posameznih skupin, da vam lahko pomagajo ustvariti vsebine, ki jih uspešno nagovorijo. Ni vam treba izumljati tople vode.

    Lahko pa se obrnete tudi na nas.

Vrste vsebin, ki jih lahko pripravite

Na hitro si oglejmo še nekaj vrst vsebin, s katerimi lahko začnete graditi blagovno znamko delodajalca.

  1. Oglasi za delovna mesta. V kadrovskih oddelkih so zaposlitveni oglasi osnovno orodje za komunikacijo, ki ga dobro poznate. Vendar je tudi tu mogoče prostor za kakšno spremembo. Recimo, če v iskanje vključite zaposlene, ki delovna mesta objavljajo na profilih na družbenih medijih, jim lahko vnaprej pripravite privlačno predlogo.

  2. Predstavitve delovne kulture in ugodnosti. Poskrbite, da interni zaposleni poznajo vse ugodnosti in priložnosti za karierni razvoj, ki so jim na voljo. Enako poskrbite tudi, da bodo vidne potencialnim zaposlenim.

  3. Uvajanje zaposlenih. Ko pride novi sodelavec na delovno mesto, mu marsikaj ne bo jasno. Pripravite jasen proces in materiale, ki mu bodo odgovorili na vprašanja, za katera sploh še ne ve, da jih ima.

  4. Izpostavljeni zaposleni. Koncept zaposlenega meseca morda povezujemo z restavracijami s hitro hrano v devetdesetih, vendar so predstavitve zaposlenih odlično orodje za oblikovanje in ustvarjanje kulture podjetja. Intervjuji ali celo podcasti pridejo tu zelo prav.

  5. Službeni dogodki in pobude. Tudi to je bolj tradicionalno orodje, ki lahko postane bolj zabavno, če vključite strokovnjake za vsebine. Mogoče lahko vključite meme ali bolj zabavne vsebine, ki pritegnejo pozornost.

  6. Panožne novice. Pri vsebinskem marketingu je pomembna tudi transparentnost, kar pomeni, da zaposlenim jasno predstavite trg in položaj vašega podjetja v njem. Tako lahko bolje sledijo trendom in se jim prilagajajo pri svojem delu.

Začnite še danes

Vsebinski marketing je lahko del odgovora na številne izzive kadrovskih oddelkov. Če vaši zaposleni ne preberejo sporočil vodstva, če ne prepričate najbolj primernih zaposlenih ali pa zaposleni zapuščajo vašo ekipo, ker ne “začutijo” kulture, razmislite o tem, kako lahko z boljšimi vsebinami in bolj usmerjenim komuniciranjem premaknete stvari na bolje.

Ste pripravljeni na akcijo? Pišite nam še danes ali nas pokličite.

Previous
Previous

Kako pripraviti navodila za pisca besedil (plus predloga, ki vam bo pomagala)

Next
Next

5 znakov, da potrebujete ZUNANJEGA pisca vsebin